tiistai 23. elokuuta 2016

Naisten Pankin juhla


Tänään osallistuin Naisten Pankin juhlaan, joka pidettiin Kirkon Ulkomaanavun tiloissa Eteläranta 8:ssa Helsingissä. Olen jo muutaman vuoden ajan tutustunut Naisten Pankin toimintaan ja osallisunut kaikkeen mahdolliseen, mitä Naisten Pankki on järjestänyt, ja mikä milloinkin on sopinut omaan viikko-ohjelmaani. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Naisten Pankki tekee upeaa työtä naisten voimauttamiseksi kehitysmaissa.

Kävin juttelemassa Naisten Pankin kouluttajan, ihanan Jaana Hirsikankaan kanssa. Kerroin hänelle tulevasta matkastani Ugandaan. Hän kertoi olleensa sekä Kampalassa että Ssese-saarella vuosia sitten itsekin! Se oli ollut hänelle hyvin tärkeä ja hieno matka, yksi hänen parhaistaan. Jaana oli sitä mieltä, että ugandalaiset ovat ihania ja ystävällisiä ihmisisä ja Ugandan luonto aivan ihana. Olipa mahtava kuulla! En malta odottaa matkaan lähtöä!

Kysyin Jaanalta, olisiko hänellä joitain hyviä vinkkejä minulle ennen lähtöäni, ja niitähän oli! Minun kannattaa pakata laukkuuni sellaisia vaatteita, jotka voin huoletta jättää sinne reissuni lopussa. Vaatteet kuluvat, kun  niitä pesee käsin, ja värjääntyvät maan punaisesta väristä. Minun kannattaa varautua myös umpinaisiin kenkiin, esim. tennareihin tai ballerinoihin, koska tiet ovat rosoisia ja niillä saattaa olla keppejä yms. joka voi satuttaa jalkoja. 

Lääkityksestä huolimatta voin sairastua malariaan. Jos niin tapahtuu, pitää heti mennä paikalliseen sairaalaan, jossa malariaa osataan hoitaa nopeasti ja tehokkaasti. Tämä on hyvä tietää!

Lähipäivinä käyn otattamassa viimeiset rokotukset sekä kaivelen kaapeistani vanhoja hameita ja paitoja. Jos tarpeen, korjailen niitä sopiviksi. Hankin uudet tennarit tai jotkut muut kengät, koska vanhat ovat kuluneet ja heitetty pois. Pikku hiljaa kaikki valmistuu ja olen valmis lähtemään.

Kuvat: Naisten Pankki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti