lauantai 20. lokakuuta 2018


Afrikkalaiset Wax Print -kankaat



Olen rakastunut pahemman kerran afrikkalaisiin Wax Print -kankaisiin. Niissä on jotain sellaista uutta ja jännittävää, mikä saa mielikuvitukseni liikkeelle. Olen ikäni touhunnut kankaiden parissa ja olen jollain tavalla kyllästynyt Suomen kangasvalikoimiin ja vaatekauppojen vaatteiden kuoseihin. Ne kaikki ovat vuodesta toiseen kovin samanlaisia. Afrikkalaiset Wax Print -kankaat tuovat raikasta vaihtelua pukeutumiseen ja sisustamiseen.

Olen kuluneen viikon aikana käynyt Kampalan kangastavaratalossa kolme kertaa. Joka kerta sieltä on tarttunut käteen 3 - 8 kangasta, joista jokaisessa on se 6 yeards eli 5,4 m. Ostamiani kankaita on toisinsanoen monta kiloa ja monta monituista metriä. Kaksi niistä menee äidilleni, kahdesta tulee mekko ystävilleni, yhdestä tulee pöytäliina tyttäreni syntymäpäiville ja joistakin sohvatyynynpäällisiä. Valitsemani kankaat ovat mielestäni hyvin monikäyttöisiä ja niistä saa vaikka mitä muutakin.

Minulla on täällä Afrikassa jäljellä enää yksi viikko. Sen jälkeen palaan takaisin Suomeen. Ilmastonvaihdos on mitä suurin. Ugandassa on ihana ikuinen kesä. Lämpötila vaihtelee 24 ja 34 välillä. Välillä on pilvistä ja sataa, välillä aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. Kun palaan kotiin, on edessä vuoden pimein ja kylmin kausi. On paljon mahdollista, että makaan alakuloisena sängyn pohjalla joitakin päiviä ennen kuin taas reipastun ja pääsen kulttuurishokista yli.

Afrikkalaiset kankaat iloisine kuvioineen ja väreineen tuovat minulle paljon iloa ja energiaa loppusyksyn ja alkutalven synkkiin päiviin ja pitkiin iltoihin.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti